... měl bys plavat,
měl bys plavat
neumíme létat,
ale plavání je další skvělá výjimečná věc
a tak voda může být naší oblohou ...
Plavání bývá často jednou z prvních pohybových aktivit, se kterými se dítě ve svém vývoji seznamuje formou organizované výuky.
Interaktivní charakter této činnosti poskytuje dětem první příležitosti k navazování společenských vztahů mezi lektorem a také mezi dětmi v jejich kolektivu navzájem.
Na počátku se někdy mohou objevit drobné komplikace v podobě nároků na adaptaci organizmu v novém prostředí, možného strachu a obavy z vody nebo další možné psychické zábrany.
V konečném důsledku je však výuka prospěšná k rozvoji morálně důležitých vlastností jako je houževnatost, cílevědomost, kázeň, sebeovládání, odvaha a schopnost překonávat překážky.
Ve vodě děti získávají mnoho : nejen pocit jistoty, kdy roste jejich sebedůvěra a sebevědomí, úžasné chvíle a prožitky s kamarády, ale zejména první společenské a sportovní úspěchy, které jsou vždy oceněny pochvalou a závěrečným diplomem, který zaslouženě dokumentuje jejich projevenou snahu a úsilí.
Voda díky svým výjimečným fyzikálním vlastnostem přináší nejen psychickou úlevu, ale také velmi příznivé účinky na organizmus a rozvoj vytrvalostní kapacity.